Veelgestelde vragen

Hebt u een vraag over de app? Op deze pagina vindt u een overzicht van veelgestelde vragen. Wellicht staat uw vraag er ook tussen. Het antwoord op uw vraag toch niet gevonden? Vul dan het contactformulier in.

  • 1. Uncategorized
Expand All | Collapse All
  • 1. Welk toestel moet ik hebben om de Argenta-app te kunnen gebruiken?
     

    Smartphone:
    Hebt u een Apple-toestel? Dan moet het minstens van het type 4S of recenter zijn. Een Android-toestel moet minstens een schermresolutie van 320 x 480 hebben.

    Tablet:
    De iOS-app is geschikt voor iPad 2, iPad Retina of recenter en alle iPad minitoestellen.
    Voor de Android-app moet u een toestel hebben met Android 4.2 of hoger.
    Voor Apple iPod Touch moet u beschikken over een toestel van de vijfde generatie.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 2944 Times
  • 2. Over welk besturingssysteem moet mijn toestel beschikken (iOS, Android) om de Argenta-app te kunnen gebruiken?
     

    Voor iOS moet u minstens versie 9 gebruiken, voor Android versie 4.2 of hoger. U kunt de Android-versie vinden onder ‘Instellingen’ - ‘Info’ - ‘Software informatie’. De iOS-versie vindt u onder ‘Instellingen’ - ‘Algemeen’ - ‘Over’.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1807 Times
  • 3. Kan ik de Argenta-app met meerdere personen samen gebruiken op dezelfde smartphone?
     

    Dat kan. Maar er kan op elk moment maar 1 abonnement op Argenta’s internetbankieren zijn gekoppeld aan een toestel. Als iemand anders op hetzelfde toestel de Argenta-app wil gebruiken, moet dat abonnement op Argenta’s internetbankieren eerst worden ontkoppeld. Daarna kunt u dan uw eigen abonnement koppelen tijdens de registratie.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 2053 Times
  • 4. Kan ik meteen aan de slag als ik de Argenta-app heb geïnstalleerd?
     

    Voordat u de Argenta-app kunt gebruiken, moet u zich registreren. Die registratie dient om uw toestel te koppelen aan uw abonnement op Argenta’s internetbankieren. Tijdens de registratie geeft u uw abonnementsnummer van Argenta’s internetbankieren in en kiest u een pincode van 5 cijfers. Die gaat u voortaan altijd nodig hebben als u de app gebruikt. U moet uw registratie valideren met uw Argenta-digipas. U vindt uw abonnementsnummer in internetbankieren door op het smartphone-icoontje te klikken in de bovenbalk.

    Als u meerdere toestellen gebruikt om mobiel te bankieren, dan moet u elk toestel afzonderlijk registreren.

    U kunt tot 5 toestellen registreren die gebruik maken van hetzelfde abonnement op Argenta's internetbankieren. Elk toestel kan dan afzonderlijk ontkoppeld worden indien nodig.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 2499 Times
  • 5. Wat is het verschil tussen de pincode van mijn bankkaart en de pincode voor de Argenta-app?
     

    De pincode voor de Argenta-app is alleen geldig voor het toestel waarop de app geïnstalleerd is. Die code kunt u niet gebruiken om verrichtingen te doen met uw kaart.

    De pincode van uw bankkaart bestaat uit 4 cijfers, die voor de Argenta-app uit 5.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 2456 Times
  • 6. Wat heb ik nodig om mij op de Argenta-app te registreren?
     

    U hebt 4 dingen nodig:

    • Uw abonnementsnummer op Argenta’s internetbankieren. Dat krijgt u op het moment dat u het abonnement aangaat. Bent u het kwijt? Ga dan langs bij uw kantoorhouder of zoek het op in internetbankieren in de bovenbalk bij het smartphone-icoontje.
    • Uw bankkaart en de pincode ervan.
    • Uw smartphone of tablet.
    • Uw Argenta-digipas.
    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 3027 Times
  • 7. Hoe onderschrijf ik een abonnement op Argenta’s internetbankieren?
     

    Hebt u nog geen abonnement op Argenta’s internetbankieren? Dan kunt u dat aanvragen bij uw kantoorhouder. Zonder abonnement op Argenta’s internetbankieren kunt u de Argenta-app niet gebruiken.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1641 Times
  • 8. Wat als ik het maximum aan registraties heb bereikt?
     

    Hebt u het maximumaantal registraties bereikt? Meld u dan aan op internetbankieren via een pc en verwijder er één van. Dat kan onder ‘Instellingen’.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1910 Times
  • 9. Hoe kan ik inloggen op de Argenta-app?
     

    U logt in op de app door uw pincode van 5 cijfers in te geven. Die code hebt u bepaald tijdens de registratie.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 2186 Times
  • 10. Wat als mijn persoonlijke pincode wordt gestolen? Kan iemand zich in mijn naam op eender welk toestel aanmelden op de Argenta-app?
     

    Nee, want de pincode is gekoppeld aan uw toestel en uw toestel is gekoppeld aan uw abonnement op Argenta’s internetbankieren. Als u meerdere toestellen gebruikt, kunt u per toestel een andere pincode instellen.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1505 Times
  • 11. Hoe kan ik mijn pincode wijzigen?
     

    Om uw pincode van de Argenta-app te wijzigen nadat u bent aangemeld, gaat u naar de instellingen en klikt u op ‘Pincode veranderen’. U hebt uw huidige pincode nodig en de nieuwe pincode die u wilt instellen.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 2467 Times
  • 12. Na vijf foutieve pogingen is mijn pincode geblokkeerd. Wat nu?
     

    De Argenta-app zal u vragen om u opnieuw te registreren. Daarvoor hebt u uw Argenta-digipas en uw bankkaart nodig. Op dat moment kunt u een nieuwe pincode instellen.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 3270 Times
  • 13. Welke verrichtingen kan ik doen via de Argenta-app?
     

    U kunt 10 soorten verrichtingen doen met de Argenta-app:

    • Het saldo van uw rekeningen raadplegen
    • Uw verrichtingen raadplegen
    • Overschrijvingen doen
    • Uw rekeningen beheren: volgorde bepalen en rekeningen verbergen
    • Details en limieten van debet- en kredietkaarten raadplegen
    • Transacties van kredietkaarten raadplegen
    • Begunstigden raadplegen, toevoegen, wijzigen en verwijderen
    • Limieten van overschrijvingen raadplegen en aanpassen
    • Berichten raadplegen en verwijderen zoals in Argenta’s internetbankieren
    • Een Argenta-kantoor opzoeken met contactgegevens en routebeschrijving
    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 2854 Times
  • 14. Welke rekeningen kan ik raadplegen?
     

    U ziet dezelfde rekeningen als in Argenta’s internetbankieren. U ziet alleen uw zicht- en spaarrekeningen. Dus geen effectenrekeningen, termijnrekeningen en pensioenspaarrekeningen.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1925 Times
  • 15. Kan ik de volgorde van mijn rekeningen in de Argenta-app zelf bepalen?
     

    U kunt de volgorde van uw rekeningen zelf instellen via ‘Instellingen – Beheer rekeningen’. Opgelet, de volgorde is alleen van toepassing in het scherm van uw rekeningenoverzicht. Ze geldt niet bij het ingeven van een overschrijving. Daar wordt dezelfde volgorde als in Argenta’s Internetbankieren gevolgd. Hebt u de app geïnstalleerd op meerdere toestellen? Dan moet u de volgorde per toestel opnieuw instellen.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1009 Times
  • 16. Ik heb de titel van mijn rekening gewijzigd via Argenta’s internetbankieren. Wijzigt die naam ook in de Argenta-app?
     

    Ja, als u een naam wijzigt in Argenta’s internetbankieren, wijzigt die ook in de Argenta-app.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 744 Times
  • 17. Tot hoe ver in het verleden kan ik mijn verrichtingen raadplegen?
     

    U kunt uw verrichtingen zien van tenminste de laatste 3 jaren.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1561 Times
  • 18. Mijn toestel of de internetverbinding valt uit op het moment dat ik een overschrijving aan het invoeren ben via Argenta Bankieren. Wat nu?
     

    Zolang u geen bevestiging hebt gekregen dat uw verrichting is uitgevoerd, controleert u best het saldo van uw rekening of het overzicht van de verrichtingen. Dat kan via de Argenta-app of via Argenta’s internetbankieren.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1309 Times
  • 19. Kan ik het limietbedrag van de Argenta-app aanpassen?
     

    De app heeft een standaardlimiet van 250 euro voor niet-geregistreerde begunstigden en van 500 euro voor geregistreerde begunstigden. U kunt die limieten aanpassen door naar ‘Instellingen’ en ‘Limieten aanpassen’ te gaan. De limiet verlagen kan zonder dat u dat moet ondertekenen met uw digipas. Om de limiet te verhogen, moet u wel elektronisch ondertekenen.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 2380 Times
  • 20. Wat moet ik doen als aanmelden in de Argenta-app niet lukt?
     
    • Controleer uw internetverbinding.
    • Controleer of u kunt inloggen op Argenta’s internetbankieren.
    • Controleer of u de juiste pincode gebruikt.
    • Controleer of uw toestel correct is geregistreerd. In dat geval verschijnt uw abonnementsnummer van Argenta’s internetbankieren. Staat dat er niet? Dan bent u niet correct geregistreerd.
    • Als u de Argenta-app 3 maanden niet hebt gebruikt, vervalt de registratie. U moet de registratieprocedure opnieuw doorlopen. Daarvoor hebt u uw abonnementsnummer, uw Argenta-digipas en uw bankkaart nodig. Uw abonnementsnummer vindt u als u u aanmeldt in internetbankieren en op het smartphone-icoontje in de bovenbalk klikt.
    • Na 12 maanden vervalt de registratie. U moet de registratieprocedure opnieuw doorlopen. Daarvoor hebt u uw abonnementsnummer, uw Argenta-digipas en uw bankkaart nodig. Uw abonnementsnummer vindt u als u u aanmeldt in internetbankieren en op het smartphone-icoontje in de bovenbalk klikt.

    Als dit de problemen niet verhelpt, kunt u terecht bij onze Klantendienst op het nummer 03 285 59 82. Dat kan van maandag tot vrijdag, van 08.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur. U kunt ook mailen naar app@argenta.be.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 6984 Times
  • 21. Wat is ‘phishing’? Hoe herken ik phishingmails?
     

    Phishing is een vorm van internetfraude waarbij criminelen de naam van een financiële instelling misbruiken om vertrouwelijke en persoonlijke gegevens te ontfutselen. Gegevens die hen in staat stellen om uw identiteit over te nemen of geld van uw rekening te halen.

    Deze fraude gebeurt meestal via e-mail. Zo kunt u een e-mail krijgen die als twee druppels water op een bericht van Argenta lijkt. Het kan zijn dat u daarin wordt gevraagd op een link te klikken. Als u dat doet, komt u op een valse site terecht, waar u uw inloggegevens voor internetbankieren moet ingeven. Als u dat doet, kunnen de criminelen toegang tot uw rekeningen krijgen.

    Geef nooit vertrouwelijke informatie aan derden. Denk daarbij aan uw pincodes, gebruikersnaam, wachtwoorden, bankrekeningnummers, gegevens van uw bankkaart ... Argenta zal u nooit dat soort informatie vragen per e-mail of via andere elektronische kanalen.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1044 Times
  • 22. Moet ik mijn telefoontoestel beveiligen met antivirusprogramma’s?
     

    We raden u aan om uw toestel te beveiligen met antivirusprogramma’s. De meeste aanbieders van antivirusprogramma’s bieden ook oplossingen voor mobiele toestellen.

    Het risico is nog niet zo groot als bij een pc of laptop, omdat er relatief weinig virussen zijn voor mobiele toestellen. Toch kunt u uw toestel al voorzien van deze aanvullende beveiliging.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1439 Times
  • 23. Is het veilig om een open wifi-netwerk te gebruiken?
     

    Wij raden u aan om alleen beveiligde wifi-netwerken te gebruiken. Zo zou u moeten kunnen vermijden dat iemand ongeoorloofd toegang krijgt tot uw toestel.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1915 Times
  • 24. Moet ik uitloggen of mijn toestel vergrendelen als ik het even niet meer gebruik?
     

    Ja. Als u uw toestel niet gebruikt, moet u het vergrendelen. Laat het ook nooit onbeheerd achter.

    De Argenta-app meldt u na enkele minuten automatisch af. Toch raden we u aan om u meteen af te melden als u uw verrichtingen hebt afgewerkt of uw verrichtingen tijdelijk moet onderbreken. Dat doet u door in het menu op ‘Afmelden’ te klikken. Zo vermijdt u dat iemand verrichtingen doet in uw naam en voor uw rekening.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1390 Times
  • 25. Wat doe ik als ik misbruik vermoed of vaststel?
     

    Als u misbruik vermoedt, wijzigt u onmiddellijk uw pincode.

    Als u misbruik vaststelt, blokkeert u onmiddellijk uw mobiel abonnement. Dat kan via internetbankieren of via de Klantendienst van Argenta. U kunt de Klantendienst bereiken op het nummer 03 285 59 82 van maandag tot vrijdag, van 08.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur.

    U kunt uw mobiel abonnement ook blokkeren door 5 keer de verkeerde pincode in te geven.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 953 Times
  • 26. Wordt de Argenta-app automatisch geblokkeerd als ik Card Stop contacteer?
     

    Nee, u kunt de Argenta-app nog altijd gebruiken.

    Hebt u uw abonnement op Argenta’s internetbankieren opgezegd of geblokkeerd? Dan kunt u de Argenta-app ook niet meer gebruiken.

    U kunt uw mobiel abonnement blokkeren door 5 keer de verkeerde pincode in te geven. U kunt uw toestel ook ontkoppelen van uw abonnement op Argenta’s internetbankieren. Dat doet u via de app zelf of via het menu ‘Instellingen’ in Argenta’s internetbankieren. Of u belt naar onze Klantendienst op het nummer 03 285 59 82 (van maandag tot vrijdag, van 08.30 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17.00 uur).

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 2197 Times
  • 27. Wat gebeurt er als er fraude wordt gepleegd met de Argenta-app?
     

    Meer informatie daarover vindt u in het Algemeen Reglement der Verrichtingen van Argenta.

    U kunt een betwisting registreren via het betwistingsformulier. Dat vindt u op onze website of in uw Argenta-kantoor.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1192 Times
  • 28. Wat doe ik als ik mijn toestel kwijt ben of als het gestolen is?
     

    Om met de Argenta-app te kunnen werken, heeft de gebruiker de pincode nodig. Zonder die code kan niemand op uw toestel inloggen. Voor alle zekerheid kunt u uw toestel ontkoppelen via Argenta’s internetbankieren, via ‘Instellingen’. Of u kunt bellen naar onze Klantendienst op het nummer 03 285 59 82. Dat kan van maandag tot vrijdag, van 08.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1579 Times
  • 29. Wat moet ik doen om de Argenta-app te ontkoppelen?
     

    U kunt uw toestel ontkoppelen van uw abonnement op Argenta’s internetbankieren via de app zelf. Dat doet u via de optie ‘Ontkoppel abonnement’ in het menu bij het opstarten van de app.

    Als u uw toestel kwijt bent of als het gestolen is, kunt u dat ook via Argenta’s internetbankieren doen, via ‘Mijn abonnement’. Of u belt naar onze Klantendienst op het nummer 03 285 59 82. Dat kan van maandag tot vrijdag, van 08.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur.

    Was this answer helpful ? Yes / No
    Viewed 1871 Times

Nog geen Argenta-klant?

Klant worden bij Argenta kan snel en eenvoudig. Lees er alles over op onze website of spring eens binnen in een Argenta-kantoor bij u in de buurt.

Veelgestelde vragen

Hebt u een vraag over de app? We hebben voor u een overzicht gemaakt van veelgestelde vragen. Zo vindt u meteen het antwoord op uw vraag.